VEELGESTELDE VRAGEN
Factory Serviced Products zijn producten die teruggestuurd werden naar de producent zoals bv. KitchenAid om verschillende redenen, zoals:
- Retourzendingen vanuit de (web)winkels van ongebruikte en onverkochte eenheden
- Artikelen met een kleine cosmetische onvolmaaktheid
- Beschadigde verpakkingen
- Vitrine- en demonstratie-units
- Artikelen met zeer kleine, te verwaarlozen gebreken `
- Overstock artikelen
Het product dat teruggestuurd werd, wordt steeds zeer grondig geïnspecteerd (indien nodig hersteld) en vervolgens herzet in de oorspronkelijke fabrieksspecificaties en opnieuw verpakt. Deze producten kunnen niet als “nieuw” worden verkocht en worden daarom als “Factory Serviced Product ” beschouwd en verpakt. Door het strenge inspectie- en testproces is het defect percentage van de Factory Serviced Products veel lager dan dat van nieuw verkochte artikelen. Deze producten werden nooit gebruikt om voeding te bewerken en werken 100% zoals nieuwe producten.
Op een Factory Serviced Product geldt altijd een garantieperiode van 1 jaar
Heb je een track & trace code?
In de bevestigingsmail die de verzending van uw bestelling bevestigt vind je een track & trace-link. Via deze link kan je snel de actuele status van je zending volgen.
Is er vertraging ontstaan?
Dan zal je hiervan snel op de hoogte gebracht worden via ons transportplatform Wuunder.
Heb je vragen over de levering van uw bestelling?
Dat kan altijd! Aarzel dan zeker niet om uw vraag te stellen via e-mail aan de mensen van ons transportplatform Wuunder. Uw vraag kan gemaild worden naar: info@wearewuunder.com
De door jullie aangegeven levertijd is verstreken, wat nu?
De verwachte levertijd wordt steeds in de bevestigingsmail aangekondigd maar het kan zijn dat je bestelling alsnog vertraging heeft opgelopen of dat er zich iets anders heeft voorgedaan. Indien dit het geval is, nemen we contact met u op om u verder te informeren.
De status van mijn pakket zegt afgeleverd maar ik heb niets ontvangen
Het kan zijn dat je pakket in de brievenbus ligt of bij de buren is afgeleverd of dat er toch iets is mis gegaan bij de aflevering. Mocht je in je brievenbus de leverbon met de verdere uitleg niet terugvinden, neem dan even via e-mail naar info@wearewuunder.com contact op met ons transportplatform.
Geef je schade binnen 24 uur aan ons door
Om misbruik te voorkomen, ontvangen wij graag een melding van jou binnen 24 uur na ontvangst via een mail op het mailadres schade@premiumstock.be. Na deze 24 uur is het voor ons steeds lastiger om te bepalen of de schade is ontstaan bij verzending of door gebruik. Wij zullen hier dan ook extra kritisch op zijn.
Stuur ons vervolgens foto’s van het volgende:
- De verpakking
- De beschadigde artikelen (heb je 6 stuks besteld en zijn ze alle 6 beschadigd? Zorg dan dat dit zichtbaar is op één foto)
- De volledige pakbon (zorg ervoor dat het stukje ‘gecontroleerd door’ ook goed zichtbaar is).
- Je schademelding kan worden verstuurd naar schade@premiumstock.be o.v.v. je ordernummer en schadecategorie. Je kunt binnen 5 werkdagen van ons een reactie verwachten.
Mocht je niet alle informatie aanleveren dan kunnen wij je melding niet in behandeling nemen.
Is je bestelling niet naar wens?
Wij hanteren een retourtermijn van 14 dagen.
Als consument beschik je over een retourrecht (ook wel herroepingsrecht genoemd), in overeenstemming met artikel VI.47 Wetboek Economisch Recht. Op basis van het retourrecht kan je binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product, alsnog afzien van de aankoop. Hierbij ben je als consument niet gehouden tot betaling van een vergoeding of opgave van motief. PremiumStock hoort uiteraard wel graag uw feedback zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren.
Bij correct gebruik van het retourrecht zal PremiumStock je spoedig terugbetalen, en zeker niet later dan 14 kalenderdagen. PremiumStock betaalt je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. In ieder geval worden er voor de terugbetaling geen kosten in rekening gebracht.
Opgelet! Indien je gekozen hebt voor een leveringswijze die afwijkt van de goedkoopste standaard-leveringswijze, dan worden deze bijkomende leveringskosten niet terugbetaald.
De Consument heeft geen recht op retourneren in volgende gevallen;
Dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn retourrecht verliest zodra de onderneming de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd; (Artikel VI.53.1° Wetboek Economisch Recht)
- De levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; (Artikel VI.53.3° Wetboek Economisch Recht)
- De levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken; (Artikel VI.53.5° Wetboek Economisch Recht)
- De levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere Zaken; (Artikel VI.53.6° Wetboek Economisch Recht)
Hoe dit retourrecht correct uitoefenen?
Wil je beroep doen op het retourrecht dan moet je dit steeds uitdrukkelijk, ondubbelzinnig en verplicht schriftelijk aan PremiumStock meedelen. Deze mededeling moet binnen veertien (14) kalenderdagen vanaf de dag van (fysieke) ontvangst van de goederen.
In je mededeling moet je aantonen dat je beroep doet op uw retourrecht.
Volgende informatie moet verplicht vermeld worden:
- De vermelding van volgende drie data, namelijk de datum van order, de datum van ontvangst en de datum waarop het retourrecht wordt gebruikt;
- Naam en adres van de consument;
- Handtekening van de consument;
Vervolgens moet je spoedig de desbetreffende producten terugsturen naar PremiumStock, en dit uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de communicatie. De terugzending gebeurt slechts door middel van een erkende vervoerder. In ieder geval zal de consument alle kosten en risico van de terugzending dragen. Zolang geen bewijs van terugzending is geleverd door de consument heeft PremiumStock het recht om de terugbetaling op te schorten.
Indien de producten aangetast zijn door een waardevermindering die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, zal de consument hiervoor verantwoordelijk zijn. PremiumStock is gerechtigd om dit verhoudings-gewijs in rekening te brengen bij de terugbetaling.
Indien de consument niet voldoet aan de bovenstaande voorwaarden is er sprake van een onrechtmatig gebruik van het retourrecht. In dat geval zullen de goederen teruggestuurd worden naar de Consument, voor eigen rekening en risico van de Consument. PremiumStock verbindt er zich toe haar motieven duidelijk te communiceren aan Consument.
Heb je een retourformulier nodig?
Inderdaad. Om je bestelling te retourneren moet je het retourformulier downloaden, uitprinten, invullen en toevoegen aan het retourpakket.
Heb je geen printer? Je hebt vast een los blaadje in huis waar je alle informatie op over kunt nemen. Zonder informatie kunnen wij je retourzending niet in behandeling nemen en loopt de afhandeling ervan vertraging op.
Retourzendingen kunnen gericht worden aan:
PREMIUMSTOCK
Tav afdeling retouren
Leo Metsstraat 5
2070 Zwijndrecht
België
Hoe je retourzending verpakken?
Zorg ervoor dat je je retourzending goed verpakt. Komt je pakket beschadigd of gebroken bij ons aan dan kunnen wij deze niet in behandeling nemen, mocht dit niet de oorzaak van retour geweest zijn. We zullen contact met je opnemen hierover. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.
Heb je twijfels of vragen betreft je retour, aarzel dan niet uw vraag te stellen via mail naar retour@premiumstock.be
Heb je een bestelling ontvangen die niet voor jou bestemd is?
Wij ontvangen graag de gegevens van de klant voor wie de bestelling wel bestemd is. Mail alle gegevens die je op de verpakking vind naar klacht@premiumstock.be met daarnaast ook je eigen ordernummer. Wij komen er dan zo snel als mogelijk bij je op terug.
Heb je verkeerde artikelen of te weinig ontvangen?
Geef via mail naar klacht@premiumstock.be aan wat je hebt ontvangen en wat er niet klopt. Wij zullen vervolgens het moment van inpakken controleren via onze videobeelden en via de transporteur nagaan wat de afmetingen en het gewicht zijn. Bij ontvangst van verkeerde artikelen sturen wij een retourlabel toe om de zending te retourneren. Graag zien wij de retourzending binnen één week tegemoet. Mocht dit niet het geval zijn dan zijn wij genoodzaakt de kosten voor de verkeerd ontvangen artikelen in rekening te brengen.
Heb je te veel ontvangen?
Heel fijn dat je dit aan ons doorgeeft, bij de voorraadtelling klopten de aantallen namelijk al niet! Je helpt ons de zoektocht naar de missende producten zo makkelijker te maken. Mail alle gegevens van je de verpakking naar klacht@premiumstock.be met het aantal stuks die je hebt ontvangen. Wij komen er dan zo snel als mogelijk bij je op terug.
Heb je de order geannuleerd of geretourneerd?
Dan ontvang je eerst van ons een bevestiging per e-mail zodra de order geannuleerd is of jouw retourzending verwerkt. Vervolgens zullen wij het bedrag binnen het wettelijke termijn van 14 dagen terugstorten. Dit geldt voor alle betaalmethodes.
Hoe heb je de betaling gedaan?
Via iDEAL of Sepa?
Het bedrag wordt op jouw bankrekening overgeschreven. Wij werken hiervoor met onze betaalpartner Mollie. Hun naam zul je terugzien op je rekeningafschrift.
Via Bancontact of Maestro?
Het bedrag wordt op jouw bankrekening overgeschreven. Wij werken hiervoor met onze betaalpartner Mollie. Hun naam zul je terugzien op je rekeningafschrift.
Wij bieden op alle producten een garantieperiode van één jaar. Uw aankoopdatum geldt als aanvangsdatum van de garantieperiode.
Buiten deze periode kun je zelf contact opnemen met de fabrikant en zul je ook je aankoopbewijs moeten aanleveren.
De garantie heeft betrekking op de aanwezigheid van defecten van het geadverteerde product, inclusief functionaliteits-, materiaal- of productiefouten. Mocht er binnen de gestelde termijn een probleem zijn met het product, dan kunnen de producten geretourneerd worden aan PremiumStock.
Bij een garantieclaim kan de klant een e-mail sturen naar schade@premiumstock.be. Een bewijs van aankoop is verplicht voor de garantieclaim. Wij nemen dan contact op met de fabrikant. Als er een defect optreedt tijdens de garantieperiode, zal de fabrikant een gratis reparatie of een gratis vervanging van het product van gelijke waarde toestaan.
Uitsluiting van garantie: PremiumStock nv geeft geen garantie op slijtage en schade als gevolg van normale slijtage, onjuist gebruik, het niet naleven van veiligheidsmaatregelen, gebruik van geweld (bijv. slaan) of pogingen om het product zelf / door onbevoegden te repareren.
Mijn product werkt niet!
Stuur je foto/filmpje en beschrijving naar schade@premiumstock.be o.v.v. je ordernummer. Je kunt binnen 5 werkdagen een reactie van ons verwachten.
Je kunt binnen de 2 à 5 werkdagen een reactie van ons verwachten.
Wij willen je vragen om niet via verschillende kanalen contact te zoeken om te voorkomen dat de wachttijden onnodig oplopen. Alle binnengekomen vragen worden beantwoord.
LETOP: Tijdens drukke perioden (tijdens de stockverkopen) zal onze reactietijd eerder 5 werkdagen zijn. Normaal gesproken zijn we sneller.